NL NVCCB

Business and ICT Blog

Uitleg: zelf een auto importeren

| 0 comments

Zelf een auto importeren is op zich niet zo heel erg moeilijk, maar er zijn toch een aantal dingen die kunne gebeuren, voordat u een Nederlandse kenteken op uw import auto heeft zitten.

Vaak onderschatten de mensen de BPM aangifte als ze zelf een auto importeren en dan worden zij bij het BPM loket weggestuurd. Als u een auto gaat importeren dan dient u altijd BPM aangifte te doen. Ook dient u een BPM berekening te maken als u geen BPM hoeft te betalen. Vandaag de dag bent u zelf voor de BPM aangifte verantwoordelijk. U moet dus zelf uitzoeken wat de netto cataloguswaarde van de door u geïmporteerde auto is en wat voor opties en extra’s de auto heeft.

Maar dat is nog niet alles. U bent daarnaast namelijk ook vaak verplicht om de co2 uitstoot van uw import auto in de berekening te gebruiken. De co2 uitstoot van bijvoorbeeld een Duitse auto is niet altijd gelijk aan die van een Nederlandse. Heeft u per ongeluk de verkeerde co2 uitstoot opgegeven, dan ontvangt u vanzelf een BPM naheffing voor uw zelf geïmporteerde auto van de douane of de belastingdienst. Houdt u er rekening mee dat wanneer u zelf met de BPM aangifte aan de slag gaat, dat de kans groot is dat u op een hoger BPM bedrag uit kunt komen dan dat daadwerkelijk noodzakelijk is. Zoekt u dus op het internet naar een bedrijf dat zich hierin heeft gespecialiseerd, mocht u het één en ander uit handen willen geven. Op die manier zult u een heleboel geld besparen op de BPM aangifte en ontwijkt u de valkuil.

Zelf je auto importeren

Advies bij import

Zelf een auto importeren is op zich wel te doen, zolang u maar precies weet water voor nodig is. Heeft u er geen kaas van gegeten? Zorgt u er dan voor dat u goed weet of u wel echt zelf een auto wilt importeren. Toch hulp nodig? Kijk dan eens bij Easyimport voor professionele hulp.

Leave a Reply

Required fields are marked *.