Een holobox huren: Slim idee of niet?


Wil je als bedrijf aan innovatieve marketing doen en ben je op zoek naar mooie oplossingen waarmee je klanten en zakenpartners kunt werven, enthousiasmeren en vermaken? Dan is de holobox een geweldige oplossing. Die feitelijk zijn tijd ver vooruit is. Met een holobox kun je hologrammen projecteren en op die manier kun je het publiek live of met een opgenomen boodschap toespreken. Terwijl ze het idee hebben dat ze naar een persoon kijken in plaats van een hologram. Een geweldige oplossing dus, maar moet je als bedrijf een holobox huren of kopen?

Holobox huren om klanten te inspireren of te enthousiasmeren

Holobox huren om klanten te inspireren en te enthousiasmeren? Goed idee! Met een hologram kun je niet alleen je producten laten zien of je diensten goed uitleggen, maar het spreekt ook meer tot de verbeelding dan een videoboodschap of een afbeelding met tekst. Met een holobox kun je zelfs de interactie opzoeken. Zowel als je livestreams als wanneer je een opgenomen boodschap of campagne laat uitzenden. In dat opzicht zijn de mogelijkheden eindeloos en kun je jouw klanten (of relaties) op meerdere manieren inspireren en enthousiasmeren. Je kunt bijvoorbeeld een holobox huren in een winkelcentrum of in een winkel of op een andere locatie waar de oplossing aanwezig is. Wil je zelf meer controle over waar en wanneer je de holobox gebruikt? En heb je de oplossing ook vaker nodig? Dan is het wellicht beter om te investeren in de aanschaf van een holobox.

Holobox huren om op meerdere plekken tegelijk aanwezig te zijn

Stel dat de CEO van een multinational zijn personeelsleden op meerdere locaties ter wereld tegelijk informeren over een belangrijke verandering binnen de organisatie. In het verleden ging de CEO dan met zijn agenda aan de slag, er werden volop tickets en overnachtingen geboekt en in een korte tijd ging hij of zij dan van locatie A naar B en van locatie B naar C. Dat is niet meer nodig met de holobox, want met de oplossing kun je namelijk live op meerdere locaties wereldwijd tegelijkertijd aanwezig zijn, je publiek toespreken en de interactie met ze opzoeken. 

Toeschouwers entertainen

Een holobox huren is ook een goed idee als je bijvoorbeeld als artiest je publiek wilt vermaken. De toepassing is al meerdere keren gebruikt om bijvoorbeeld op meerdere locaties tegelijkertijd een concert te geven of om een jongere versie van jezelf te projecteren. Denk maar aan wat Abba laatst heeft gedaan met hun concertreeks. Het publiek hoorde de artiesten live optreden, maar zagen op het podium de jongere versies uit de jaren ‘60 en ‘70 performen. Veel concertzalen en -hallen hebben al geïnvesteerd in de holobox en als artiest of organisator kun je de al aanwezige holobox huren.

Een holobox kopen?

Een holobox is niet alleen een prachtige innovatie die voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden, maar de vraag is alleen of je een box moet kopen of moet huren? Een holobox huren is (of lijkt) goedkoper, maar als je een holobox vaker wilt inzetten, is het slim om er een te kopen. Met een eigen holobox kun je op vrijwel iedere manier klanten en relaties werven, informeren, enthousiasmeren en vermaken.