Online gokautomaten zijn er in veel verschillende formaten. Van klassieke driewielige gokautomaten tot puur mobiele gokautomaten, tot progressieve gokautomaten – waar de waarde van de beloning toeneemt met elke keer spelen / draaien.
De meeste online gamingbedrijven kopen hun gamesoftware van ontwikkelaars die gespecialiseerd zijn in deze technologie en hosten de software vervolgens op hun datagestuurde back-end.
De onderliggende technologie omvat het programmeren van de wetten van waarschijnlijkheid en kans in elk ontwerp, en omvat een belonings- / betalingssysteem.
Wat zijn de basisconfiguraties van speltechnologie, met name gokautomaattechnologie?
Hoe kunnen de bovengenoemde variabelen worden opgeteld om games te creëren die door miljoenen worden gespeeld, in een enorme markt die mogelijk miljarden waard is?
RNGs
Willekeurigheid regeert elke interactieve spelomgeving, inclusief gokautomaten. Random Number Generators (RNG’s) zijn algoritmen die onvoorspelbaarheid gebruiken om een constante reeks getallen te creëren die alleen gerelateerd zijn door de willekeurigheid van het patroon in het algoritme.
Deze RNG’s worden toegepast op afbeeldingen en andere elementen op fruitmachines om elke keer dat de machine wordt geactiveerd een ander resultaat te genereren.
Volgens Synopsis, een softwaremaker van RNG’s: “Willekeurigheid verwijst naar de verdeling van resultaten.
We willen dat de resultaten onafhankelijk zijn. De ene uitkomst mag niet afhangen van wat ervoor kwam, noch mag het invloed hebben op wat erna komt.
Willekeurige resultaten missen ook enige voorspelbare vertekening, cycli in de resultaten of andere patronen. Vaak wordt willekeur bevestigd door de resultaten van statistische analyse. ”
RNG-softwaremakers gebruiken dergelijke technieken om ervoor te zorgen dat deze spellen eerlijk zijn.
Ontwerp
gokautomaattechnologie In de oudheid gebruikten gokautomaten cijfers of symbolen zoals fruit voor afbeeldingen. Tegenwoordig kunnen deze symbolen worden geruild voor meer maatschappelijk relevante iconen.
Tools zoals Maya, Photoshop en zelfs JavaScript-codering worden gebruikt om deze afbeeldingen te ontwerpen. Het zijn echter niet alleen de pictogrammen op de interface die worden ontworpen.
Geluidsontwerp maakt ook een aanzienlijk deel uit van dit proces en ingenieurs worden expliciet ingehuurd om verschillende auditieve ervaringen te creëren.
De gebruikerservaring zit ook in het ontwerp om ervoor te zorgen dat de interface niet alleen aantrekkelijk is, maar ook echt het beoogde publiek vermaakt.
Deze UX is ook gekoppeld aan gedragsstatistieken. Welke ontwerpen zijn het meest aantrekkelijk voor gebruikers? Welke ontwerpen verschijnen als de beloning wel of niet wordt gegeven?